Як і в будь-якій справі, в антикорозійній обробці важливе дотримання черговості операцій у процесі обробки кузова. Їх лише чотири:
- мийка, – включає часткове розбирання, миття і сушіння поверхонь;
- підготовка – зачистка місць з старим покриттям, що відшаровується, і маскування місць, які не підлягають обробці;
- обробка порожнин кузова та важкодоступних місць спеціальними мастиками, нанесення «антигравію» та «рідких підкрилок» на поверхні колісних арок, лонжерони, пороги та днище, додатково може бути оброблена верхня частина кузова: багажник, передні та середні стійки, ущільнювачі вікон та місця, приховані молдингами;
- зворотне складання знятих деталей, контроль покриття, зняття встановленого маскування, остаточне миття кузова та стекол.
1. Підготовчий етап
Підготовляючи автомобіль перед миттям, з нього знімають колеса, підкрилки та всілякі кожухи. З салону автомобіля виймається все зайве, що заважає обробці: сидіння, килимки. Оббивка салону та панелі закриваються захисними чохлами. Це дозволяє зберегти зовнішній вигляд панелі приладів і оббивки, так як з цих поверхонь антикор видаляється дуже важко.
Використовуючи мийку високого тиску, з кузова, днища та арок забирається основний шар бруду та пилу. Після цього наносяться спеціальні миючі речовини, автомобіль коштує кілька хвилин без обробки, щоб хімічні реагенти встигли розчинити складні забруднення. Потім миючі розчини змиваються.
Важливо ретельно висушити кузов перед подальшою обробкою, так як залишки вологи завадять надійній адгезії захисних складів. Для цього видаляються всі дренажні заглушки та знімаються молдинги. Розкритий кузов у процесі сушіння продувається стисненим повітрям для прискорення відведення водяної пари. Найбільш важкодоступні порожнини, що слабо вентилюються, продуваються вручну. Враховуючи, що волога могла потрапити в найвіддаленіші куточки, сушіння із застосуванням теплової гармати займає від трьох до п’яти годин. Приміщення, в якому проводиться сушіння, також вентилюється та опалюється.
.
2. Зачищення та маскування
Після сушіння з кузовом починають працювати фахівці з покриттям. Вони оглядають стан лакофарбового покриву і захисних матеріалів і виносять рішення про видалення покриттів, що відшарувалися, місць іржавлення. На цьому етапі, залежно від ситуації, може знадобитися підфарбування ґрунтувальними або декоративними емалями.
На очищеному та підготовленому кузові закриваються елементи, на які не повинен потрапляти захисний склад. Цей процес називають маскуванням. Зазвичай маскуються електронні датчики, дроти, роз’єми та елементи гальмівної системи, елементи системи глушення вихлопу, радіатор. Після ретельного та всебічного огляду майстра визначають перелік точок розпилення антикорозійного складу.
Для сучасних авто закордонного виробництва є розроблені виробником схеми обробки кузова. У деяких випадках, через відсутність можливості обробки деяких порожнин через існуючі отвори, може знадобитися свердління додаткових. Такі отвори виконуються спеціальними свердлами, що не утворюють стружки. Згодом ці отвори маскуються додатковими стандартними заглушками.
3. Обробка порожнин та важкодоступних місць
Антикорозійна обробка починається з розпилення захисного складу у прихованих та важкодоступних місцях. Це може бути:
- лонжерони;
- пороги;
- коробчасті підсилювачі підлоги;
- внутрішні порожнини стійок;
- внутрішні порожнини балок і порожніх важелів підвіски;
- підсилювачі дверей.
Такий метод обробки іноді називають МЛ-обробкою. При цьому захисний склад розпорошується на всі боки спеціальною форсункою під високим тиском. Потрапивши на зварювальний шов або іншу поверхню, він глибоко проникає в раковини та складки металу та утворює на поверхні вологостійку плівку. Деякі поверхні автомобіля, наприклад, підкрилки, пороги схильні, крім впливу вологи, і абразивному зносу, і ударному впливу гравію, що вилітає з високою швидкістю з-під коліс. Такі місця потребують нанесення посиленого полімерного захисного покриття. Воно буває декількох видів залежно від товщини та міцності шару, що утворюється. При цьому на внутрішню поверхню колісних арок наносять так звані «рідкі підкрилки», а на пороги, зовнішню поверхню крил і частину днища, що прилягає до колісної арки, а також нижні полиці лонжеронів – «антигравій». Основна маса мастики наноситься пензлем або шпателем і попередньо вирівнюється, а завершальним штрихом є нанесення другого шару розпилювачем з декоративною метою. Такий прийом дозволяє приховувати на поверхні нерівності мазків.
Окремо варто зупинитися на обробці днища. З огляду на велику поверхню нанесення складу цей процес повсюдно механізується. Для цього застосовують безповітряні розпилювачі спеціально пристосовані для в’язких матеріалів. Їх особливістю є високий тиск, який створюється цими установками. Насоси з пневмоприводом дозволяють досягти тиску 400 атм на форсунці.
Враховуючи вартість таких установок, деякі майстри вдаються до застосування розпилення рідкіших матеріалів, що використовуються в МЛ-методі. Такий підхід дає здешевлення робіт, але стійкість кінцевого покриття помітно нижче, воно сильніше схильне до гідроабразивного зносу і в кінцевому підсумку не забезпечує достатньо тривалого захисту. Деякі МЛ-склади буквально змиваються водою. Після днища настає черга бічних поверхонь, моторного відсіку, багажника і даху. Для цього повертають на місце деталі захисту колісних арок, підкрилки, бризковики. Встановлюють на маточини зняті колеса і авто опускається на підлогу.
Окремо обробляються порожнини дверей, стійок та підсилювачів підлоги в салоні. Аналогічним чином, використовуючи МЛ методику, обробляють шви та підсилювачі капота, моторного відсіку, кришки багажника. Застосування різноманітних насадок дозволяє змінювати спрямованість розпилення та продуктивність форсунки для досягнення рівномірного покриття та зменшення кількості підтікань.
4. Сборка и повторная чистка
На этом этапе:
- с элементов кузова и подвески снимаются маскировочные накрытия;
- устанавливаются на штатные места заглушки и молдинги;
- возвращаются на место защиты арок и двигателя, брызговики;
- проверяется прилегание резиновых уплотнителей и демпферов;
- возвращается на место шумоизоляция и накладки.
Надлишки захисного матеріалу з пофарбованих поверхонь видаляються спеціальним розчинником. Перевіряється робота підвіски, встановлюються назад колеса та інші елементи. На виконані роботи оформляється гарантійний талон. Замовник отримує рекомендації щодо подальшої експлуатації захисного покриття та алгоритму дій у разі його порушення.
5. Перший тиждень після обробки
Оскільки захисні покриття наносяться в рідкому стані, потрібно дати їм підсохнути кілька годин після обробки. Наступні кілька днів, зазвичай до п’яти, автомобіль експлуатується в щадному режимі. Особливо це стосується дій на кузов. Уникайте їзди по бруду та гравію, ґрунтових дорогах. Якщо на вулиці дощова погода, по можливості не користуйтеся авто, а якщо потрібна поїздка, проїжджайте калюжі на зниженій швидкості. Те ж стосується і миття автомобіля – в перший тиждень після обробки достатньо змивати пил із зовнішніх поверхонь слабким напором води, і лише згодом переходити до миття арок коліс високим тиском. Дотримання цих нехитрих правил продовжить термін служби антикорозійного покриття.
- Вартість Антикорозійна обробка від 1500 грн.
- Термін виконання 6-24 години.
Підпишіться на нас у соцмережах